Se încarcă
  • Inspirație / Relaxare și timp liber

    Budincă de chia și iaurt, micul meu dejun preferat

    Mic dejun cu budincă de chia și iaurt

    Astăzi vă împărtășesc rețeta mea preferată pentru mic dejun: budincă de chia și iaurt. Se pregătește rapid, este delicioasă, hrănitoare și poate fi consumată în multe combinații. Vă explic totul, în rândurile ce urmează.

    Diminețile mele sunt toate la fel: mă trezesc devreme, mă învârt vreo 10 minute prin casă până mă dezmeticesc din somn, iar apoi îmi dau seama că aș bea o cafea. Aici se declanșează o ditamai eroare în sistem. FATAL ERROR, după cum ar spune intuiția mea de programator 😀 . Nu pot să beau cafea pe stomacul gol. Trebuie să mănânc ceva înainte, altfel mă apucă niște arsuri la stomac de toată frumusețea.

    Astfel se face că, vrând-nevrând, la ora 7 dimineața servesc prima masă a zilei, doar ca să-mi pot savura liniștită cafeaua și să fiu în stare să leg două propoziții între ele. Firește, trebuie să fie ceva ce se prepară ultra-mega rapid și nu implică aprinsul aragazului sau setatul cuptorului cu microunde. Însă totodată am nevoie de un mic dejun sățios și hrănitor, care să mă țină în priză până la orele prânzului.

    Citește și: 3 moduri de a investi în tine

    Cam așa arată semințele de chia hidratate

    După multe încercări și eșecuri cu fulgi și tărâțe de ovăz, m-am reorientat către semințele de chia. Sunt niște bobițe mici, asemănătoare celor de mac, însă în contact cu lichidul își măresc volumul de până la 10 ori. În plus, vin la pachet cu beneficii multiple pentru sănătate. Se găsesc la plafar, la magazinele naturiste și chiar în unele supermarketuri, iar dacă nu le-ai încercat până acum te îndemn să le dai o șansă.

    Am consultat multe rețete din mediul online, însă majoritatea folosesc lapte pentru a hidrata semințele. Ori eu nu consum laptele, nici măcar cel vegetal. Nu îl suport și pace. Ioana dragă, multe pretenții mai ai, cine te suportă pe tine așa figurantă? Cafeaua nu o poți bea «doar dacă …», laptele nu-ți place, păi ce-i cu tine, ia revino-ți! #PiticiPeCreier

    DAAAR, partea bună este că restul preparatelor lactate îmi plac la nebunie. Așa că mănânc iaurt, brânzeturi sau unt până nu mai știu de mine :)) . Astfel că, pentru a evita laptele, mi-am încropit propria rețetă de budincă, ce folosește iaurt. Bine, nu am făcut eu cine știe ce mare descoperire, sigur s-au mai gândit și alții la asta. Dar am zis să o împărtășesc, totuși, cu voi. Poate o să vă placă la fel de mult cum îmi place și mie.

    REȚETĂ: BUDINCĂ DE CHIA ȘI IAURT


    Ingrediente – avem nevoie de:

    – 2 linguri semințe de chia
    – un iaurt cremos
    – puțină apă
    – miere de albine, sirop de agave sau gem (pentru îndulcit budinca)
    – opțional: fructe (proaspete sau uscate), nuci, semințe, fulgi de ovăz, fulgi de cocos, etc.

    PASUL 1: hidratarea semințelor de chia

    Torni semințele într-un bol, iar deasupra lor adaugi apă cât să le acopere. Amesteci energic, compoziția începe să se omogenizeze. Pe măsură ce se absoarbe apa, mai adaugi. O lași 2-3 minute să se mai umfle, fugi până la baie să te speli pe dinți și pe când te întorci mai pui niște apă și mai amesteci un pic. E minunat să vezi cum niște bobițe mici și mărunte se transformă în niște durdulii gelatinoase, grăsane și umflate.

    Unii preferă să țină semințele de chia la hidratat peste noapte, eu nu procedez astfel. Nu-mi amintesc niciodată să le pregătesc de seara, însă chiar și așa, nu durează mult și nu depun niciun fel de efort pentru a le prepara.

    PASUL 2: asamblarea budincii

    Acum că semințele s-au îngrășat, putem trece la următorul pas: turnăm pe deasupra iaurtul, apoi “îndulcitorul” (miere, sirop de agave, gem). Mie îmi place să adaug și niște fulgi de ovăz, dar e complet opțional. De asemena, poți adăuga budincii niște fructe, musli, nuci sau ce-ți mai trece prin cap.

    Pentru aspectul vizual, prefer să așez ingredientele pe straturi, însă nu e obligatoriu. Oricum la momentul servirii ajung toate amestecate împreună 🙂

    PASUL 3: poftă bună!

    V-am zis că e super simplă, nu-i așa? Partea bună este că nu mă satur niciodată de acest tip de mic dejun, pentru că mereu îl „accesorizez” cu diferite arome. Uneori prefer fructele uscate precum coacăze sau merișoare, alteori fructele proaspete, uneori pun scorțișoară, alteori miere de albine. Combinațiile sunt nelimitate . În fotografia de mai jos, spre exemplu, am folosit aceeași budincă pe post de cremă, întinsă pe felii de orez expandat și cu bucățele de căpșuni ca decor. O bunătate, ce să mai lungim discuția!

    În ce constă micul tău dejun, în fiecare dimineață? Crezi că ți-ar plăcea să încerci această rețetă cu budincă de chia? Aștept pozele tale pe rețelele de socializare, să văd cum ți-a ieșit!


    Pagina Parfumată – doza de inspirație zilnică: Facebook • Instagram • Pinterest

  • S-ar putea să-ți placă

    7 Comments

  • Reply Roxana Alina 21 februarie 2018 at 7:25

    Draga mea, draga. Braaaaaaaavo, arata grozav iar budincutele cu chia rocks!!! 😀
    Acum vreo 2 ani am facut si eu mica mare obsesie fata de budincile de chia, si le-am incercat in diferite combinatii. Totul se invartea in jurul lor! :)))
    Fii atenta, poate iti dau idei : http://www.touchofadream.ro/2016/05/retete-noi-budinca-chia-lapte-cocos/ ; http://www.touchofadream.ro/2015/04/retete-usoare-budinca-de-chia-cu-banane-lapte-de-cocos-si-fulgi-de-migdale/ ; http://www.touchofadream.ro/2015/04/retete-usoare-budinca-de-chia-cu-iaurt-si-fructe/
    Cu ocazia asta, cred c-am sa-mi fac si eu zilele urmatoare, ca tot am gasit capsuni bune. 😀

    • Reply Ioana Ciont 21 februarie 2018 at 10:32

      Rețetele tale arată super! Tocmai asta îmi place la semințele de chia, sunt așa de versatile și ușor de diversificat <3

  • Reply ghelbere elena 22 februarie 2018 at 13:00

    Noi vesnicul kefir cu cereale.Voi incerca reteta ta, mie sigur imi va place dar nu garantez pentru sot si baiaat. Ei incearca mai greu ceva nou.

  • Reply Amy 27 februarie 2018 at 11:52

    Ce bine arata, nici nu zici ca-i facuta in casa! 😀

  • Reply Loredana 8 martie 2018 at 13:18

    Am incercat saptamana trecuta prima data seminte de chia. Tot vedeam in online si zic..trebuie sa le dau si eu o sansa!
    Eu beau lapte..chiar mult lapte, imi place. Asa ca le-am lasat la hidratat peste noapte si surpriza…era cam mult lapte totusi, asa ca nu s-au umflat…sau poate pentru ca nu le-am agitat suficient., ramane o necunoscuta motivul ! :)))
    Dar am de gand sa mai incerc.
    Eu mananc si musli, ovaz, fulgi de porumb si toate nebuniile astea…ba cu lapte, ba cu iaurt cremos. Mai pun miere, fructe daca am, seminte si aia e.
    Mi se pare un mic dejun satios, sanatos si delicios.

  • Reply Ioana Soare 8 martie 2018 at 13:23

    Lori, îmi pare rău că nu ți-a ieșit din prima. De-asta nu le las la hidratat peste noapte, că nu știu exact cât lichid (în cazul meu apă) să pun. Așa că încep cu 2-3 linguri și mai adaug pe parcurs, după ce văd că au absorbit mai pun un pic și tot așa.

    Musli, ovaz, fulgi de porumb – toate și eu, adăugate în compoziția de mai sus 😀 te pup!

  • Leave a Reply