Se încarcă
vivre.ro
  • Călătorii

#BehindTheScenes: Călătoriile noastre încep toate la fel

De câțiva ani buni, împreună cu domnul Soare ne-am propus să călătorim cât mai des posibil, ori de câte ori se ivește ocazia. Iar de atunci ne-am format un obicei, un ritual pe care-l urmăm de fiecare dată când se apropie plecarea. Nu știu alții cum procedează, dar la noi lucrurile stau cam așa:

1. Ne organizăm singuri vacanțele, începând de la zbor și cazare până la planurile de vizitare. Dacă alții preferă să recurgă la agenții pentru comoditate și ca să nu-și bată capul cu organizarea, noi suntem genul de persoane care simțim maximul de satisfacție când deținem pe deplin controlul în privința călătoriei. Ne place să explorăm și să improvizăm pe parcurs, să nu avem un program bătut în cuie și să putem ajusta când e nevoie.

2. Începem să cercetăm destinația încă din momentul când avem certitudinea că vom ajunge acolo. Mai exact, după ce cumpărăm bilete de avion și cazare, ne documentăm și ne facem un wishlist cu locuri de vizitat. Unde mergem, cum ajungem, ce mâncăm, unde facem poze faine, sunt întrebările la care încercăm să răspundem înainte de a pleca la drum. Nu ne stabilim un itinerariu sau un program fix, ci doar notăm punctele în care vrem să ajungem și încercăm să le grupăm pe cele apropiate ca distanță.

3. Dacă ieșim din țară, întotdeauna optăm pentru asigurare de călătorie. E o chestiune pe care am stabilit-o de comun acord și mereu avem grijă să nu uităm înainte de plecare.

4. Ne pregătim bagajele cu o zi înainte sau chiar în ziua plecării. Suntem deja atât de obișnuiți cu împachetatul încât ne ia puțin timp, știm exact ce avem de pus în valiză și rareori ni se întâmplă să uităm lucruri acasă. Soțul meu își împachetează lucrurile separat, iar la urmă ne verificăm unul pe celălalt să fim siguri că am luat tot ce trebuie. Muncă de echipă, eficient și rapid.

5. Când plecăm în vacanță ne îmbrăcăm cu cele mai frumoase haine pe care le avem în dulap =))) . Bine, nu cele mai elegante, să ne înțelegem, că totuși nu mergem la nuntă. Dar uneori alegem ceva deosebit ce nu purtăm toată ziua, de exemplu el își ia cămașă iar eu fustiță. Noi ne amuzăm teribil pe tema asta, în condițiile în care ne uităm în jur și lumea tinde să se îmbrace cât mai comod posibil (gen echipament de training).

6. Înainte să ieșim din casă ne asigurăm că am luat actele, banii, asigurarea de călătorie și biletele de avion. De asemenea, mai verificăm o dată să avem la noi încărcătoare, cabluri, căști și orice mai e nevoie.

7. Dacă plecăm cu mașina, ne asigurăm că starea tehnică a vehiculului este verificată înainte de călătorie. Nu vrem surprize pe drum, așa că trecem pe la service cu câteva zile înainte de plecare.

8. În vacanță încercăm să ne relaxăm și să nu fim într-o goană continuă. Sunt zile în care ne simțim foarte activi și reușim să vizităm chiar mai mult decât ne-am propus, dar sunt și zile mai leneșe, în care nu dăm randament. Ne stabilim propriul ritm și suntem conștienți că avem nevoie și de odihnă, când organismul ne cere.

9. Ne place să o luăm la pas prin locuri mai puțin umblate de turiști și să simțim vibe-ul locului. Să privim localnicii ori să surprindem momente mărunte din viața lor. De exemplu, în Barcelona am descoperit un bar mic de cartier, unde oamenii intrau să-și bea cafeaua în timp ce-și duceau câinii la plimbarea de dimineață. Iar noi obișnuiam să stăm acolo și să le urmărim tabieturile, ca niște spectatori fideli ce se întorc zi de zi.

10. Venim acasă cu un magnet de frigider. Și nu orice model, să ne înțelegem. Pentru noi este o adevărată provocare să alegem magnetul cel mai sugestiv din locația vizitată, așa că stăm minute în șir căutându-l pe cel perfect.

***

Scriu aceste rânduri din aeroport, în timp ce aștept îmbarcarea spre Viena. Zborul are întârziere, so wish me luck. Ah, și să nu uit: tema acestui articol nu îmi aparține, ci am preluat-o de pe blogul HappyAmy. Amalia a făcut ceva asemănător și mi-a plăcut tare mult ideea.

Voi ce ritualuri/obiceiuri urmați atunci când vine vorba de a pleca în călătorie?

• Alte articole din aceeași categorie

4 Comments

• Reply o femeie 21 august 2018 at 18:56

am luat la rand toate 10 puncte. Ce ordonata esti! – tare drag mi-a fost sa le citesc.

Se pare ca eu toate le fac pe dos :))). Mai intai ma uit unde vreau sa merg, citesc, ce restaurante, unde sa stau, ce sa vad, ce e turistic, ce nu, ba chiar m-am apucat sa citesc despre istorie de la inceputurile lumii de acolo si abia apoi am luat bilet. Iar ultima vacanta a fost cu hainele cele mai urate, nu glumesc – am aruncat 2 tricouri acolo si am cumparat ceva nou din franta :)) iar magnetul de pe frigider a fost inlocuit de o sticla de vin rosé si branza :))). De impachetat fac repede, dar lista e de dinainte de mult… nu am nici asigurare de calatorie cand copila a facut 4-5 ani, cabluri si incarcatoare si casti – nu, lasa ca statui cu tel descarcat.

• Reply Ioana Soare 22 august 2018 at 9:52

E și asta o soluție, fiecare cu stilul lui :)) La vin și brânză subscriu, smart choice, dă-i încolo de magneți!
      Mulțumesc pentru apreciere și pentru vizită, să ai o zi deosebită!

• Reply Loredana 28 septembrie 2018 at 12:27

Desi mi-ar placea sa studiez mai mult locurile in care merg, cu mai multa exactitate, daca pot spune asta, mereu omit :)))
    Insa cand suntem amandoi, si noi ne stabilim ritmul – ceea ce e chiar super! Ca nu trebuie sa depind de cineva,nu trebuie sa alerrg sa ma pregatesc, sa fiu gata la o anumita ora.
    Imi place „programul” vostru!
    Magneti si noi ne luam de unde mergem! Si mereu cautam ceva care sa ne multumeasca pe amandoi, desi sotul meu ma lasa pe mine sa decid de cele mai multe ori, mai ales cand nu mai are dispozitia si rabdarea necesare…e greu cand trebuie sa faca prea multe poze :)))

• Reply Ioana Soare 28 septembrie 2018 at 12:38

Hahaha, așa e, greu cu pozele astea! La capitolul ăsta încerc să nu-l stresez prea tare, depinde de mood, dar de regulă eu fotografiez – de aceea nu prea apar în ele! 😀 😀