Îmi imaginez cum e să fii fondatorul propriei tale companii de produse cosmetice. Să începi de la zero, împreună cu fratele tău și încă un prieten. Iar peste ceva timp, să te trezești că sărbătorești 50 de ani de la înființare.

Pornești cu un vis și pe parcurs ți se alătură alte 3 milioane de oameni care îl urmează împreună cu tine. Începi cu o mică afacere de familie și ajungi la vânzări anuale ce depășesc 1,5 miliarde de euro. Pleci de acasă cu 20 de produse într-o geantă, pe care le arăți prietenilor și cunoscuților. Ca mai apoi, într-o zi, compania ta să dețină un portofoliu ce însumează peste 1 000 de produse.

Zici din start că nu testezi pe animale, într-un mediu în care nimănui nu-i pasă de așa ceva. Rămâi acolo, în top, chiar și după provocări precum criza rusească sau prăbușirea rublei (1998). Îți propui să oferi oamenilor produse de calitate la prețuri accesibile, și chiar asta faci. Cincizeci de ani, la rând. Te extinzi în peste 60 de țări din lumea întreagă. Devii prima companie de vânzări directe care primește permisiunea de a vinde cosmetice în China.


17333923_1302025543184444_6176270667952947200_n

Oriflame – cred că v-ați dat seama deja – sărbătorește anul acesta (primii) 50 de ani de la înființare. Bazele companiei au fost puse de doi frați din Suedia, Jonas și Robert af Jochnick. Ei și-au dorit să creeze o companie de frumusețe, prin care să ajungă la femeile din toată lumea, reprezentată prin sloganul:

”Look great, make money, have fun”

”Arăți bine, câștigi bani, te distrezi”

Ce înseamnă vânzări directe?


Nu există un magazin fizic de prezentare a produselor, ci vânzările se realizează prin intermediul unor consultanți. Oameni care primesc tot sprijinul și pregătirea necesară pentru a organiza întâlniri cu clienții, pentru a discuta și a înțelege cât mai bine nevoile acestora. Vânzările se realizează pe baza unui catalog ce apare, în cazul Oriflame, o dată la 3 săptămâni.

Privită din exterior, activitatea în sine pare o formalitate: un om (mai mult sau mai puțin cunoscut) vine și îți prezintă un catalog cu tot felul de produse. Vă asigur, însă, că nu e deloc așa. Întâlnirile au loc într-o atmosferă relaxată și confortabilă, unde ai ocazia să descoperi o persoană, să formezi prietenii sau să-ți faci noi cunoștințe. Nu puține sunt situațiile în care întâlnești povești care încep cu ”Ne-am întâlnit la o cafea, să îmi prezinte catalogul Oriflame.”

17523053_1592320984141829_1634209719127282269_n   17796378_1592320980808496_1149792895206654671_n

Your Dreams – Our Inspiration™


Am menționat de câteva ori deja despre visuri împlinite cu Oriflame. Habar n-am ce ați înțeles până acum din asta, așa că haideți să lămurim lucrurile.

Oriflame are un plan de afaceri bine dezvoltat și pus la punct, care se bazează pe sistemul MLM (multi-level marketing). Primul pas în începerea unei cariere este acela de a deveni consultant. Oricine poate să se alăture gratuit, fără taxe de înscriere. De aici, fiecare membru decide cum dorește să continue: să cumpere produse pentru sine și familie, să arate și altora catalogul sau să își formeze o echipă cu care să lucreze în mod constant.

Tu îți faci vise, iar Oriflame ți le îndeplinește. Compania oferă posibilitatea de a te dezvolta profesional, de a deveni un lider și a inspira, la rândul tău, alți oameni să ți se alăture. Un job în adevăratul sens al cuvântului, însă unul ”de vis”, am putea spune. Program flexibil, călătorii la conferințe internaționale, dar și câștiguri avantajoase, care îți permit să nu îți faci griji pentru ziua de mâine. Însă toate acestea cer ambiție, perseverență și dorința de a cunoaște tot timpul oameni noi.

539970_1592319537475307_3179280179720513871_n    17795992_1592320977475163_7391206202554503809_n

Campania aniversară în România


Aniversarea este celebrată în catalogul curent cu surprize, lansări aniversare și produse legendare readuse în lumina reflectoarelor. Produse care au scris istorie, precum balsamul Tender Care (”cutiuța cu minuni”), perlele Giordani Gold, gama Milk & Honey, ne reamintesc faptul că frumusețea nu are vârste.

Îmi amintesc și acum primul produse Oriflame cu care am făcut cunoștință: parfumul Volare, pe care îl purta mama cu mult drag. Mi se părea elegant, ”de doamne”, și nu îl împrumutam niciodată, însă îl vedeam perfect pentru mama mea. Lansarea noului parfum Volare Gold este, pentru mine, o retrăire a copilăriei. O conștientizare a trecerii anilor. Un motiv de-a ne aminti că, la urma urmei, un singur miros e suficient pentru a ne trezi o mulțime de amintiri uitate printre gânduri.

Care sunt primele tale amintiri legate de compania Oriflame? Ce produs ai încercat prima oară, îți mai aduci aminte?

Sursa foto: facebook.com/oriflamero

Tags:
Categories: Frumusețe

One comment

Cinci decenii de frumusețe: povestea unui brand de legendă

  1. Nu-mi mai aduc aminte, ceea ce stiu e ca am cumparat cam reticenta fiind pentru ca nu puteam avea incredere in produsele vandute de persoane fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *